MÒDULS DEL DIPLOMA DE POSTGRAU I MÒDULS DEL MÀSTER
MÒDULS DEL DIPLOMA DE POSTGRAU I TREBALL FINAL
1.000 h. i 40 crèdits
MÒDUL 1 Tallers de Arteterapia i Presentació de Casos
150 hores. 6 crèdits
En ells es desenvolupen els processos creadors i artterapèutics de cada alumne, a partir de l’execució de produccions en diferents llenguatges artístics i de l’acurat sosteniment per part dels arteterapeutas. En la Presentació de Casos a arteterapeutas experts presenten casos del seu treball en Arteterapia.
MODUL 2 Tallers artístics
50 hores. 2 crèdits
Espais de tallers artístics experienciales en el qual artistes fan transmissió de la seva experiència i comparteixen recursos del seu art.
MÒDUL 3 Processos Personals en Dispositiu Grupal
175 hores. 3 crèdits
Espai que permet sostenir el procés d’integració del currículum i de les vivències personals generades en el procés de la formació. Així mateix es tracta d’un lloc on viure i reflexionar sobre els fenòmens de grup.
MÒDUL 4 Teoria i Metodologia
225 hores. 9 crèdits
En la Teoria es donen a conèixer conceptes teòrics fonamentals del Arteterapia, la Psicoanàlisi, l’Art, la Psicopatología i la Psicologia del Cicle Vital. En Metodologia de Tallers, els alumnes aprenen a desenvolupar activament tallers de Arteteràpia, realitzar-los i avaluar-los en el dispositiu grupal.
MÒDUL 5 Anàlisi i supervisió de les pràctiques
100 hores. 4 crèdits
En ells, seguint la metodologia de l’anàlisi de casos, s’analitzen amb rigor i de forma propera les pràctiques que els alumnes van desenvolupant, oferint-los instruments per a l’adequada realització de les mateixes.
MÓDUL 6 Prácticas en Arteterapia
200 horas. 8 créditos
Prácticas realizadas en entidades con pacientes o usuarios de los servicios bajo supervisión tutorial.
MÒDUL 7 Itinerari i Produccions Artístiques
50 hores. 2 crèdits
L’alumne realitza produccions artístiques en els seus arts d’elecció i és acompanyat en aquest mòdul per un artista en el seu desenvolupament. La seva finalitat última és aprendre a valorar el procés artístic i creador en diàleg amb el procés arteterapéutico.
MÒDUL 8 Projecte Final
50 hores. 2 crèdits
L’elaboració del Projecte Final del Diploma de Postgrau fa d’eix integrador dels diferents mòduls que formen el currículum.
MÒDUL 9 Avaluació
50 hores. 2 crèdits
Espai on cada alumne ha de presentar i defensar el seu projecte final.
MÒDUL 10 Seguiment tutorial
50 hores. 2 crèdits
Espai per contrastar amb el tutor de referència la seva evolució en la formació i fer un seguiment acurat de les pràctiques i dels diferents treballs que ha de desenvolupar.[/vc_column_text][vc_separator][vc_column_text]
MÒDULS DEL MÀSTER I TREBALL FINAL DEL MÀSTER
MÒDUL 1 Tallers d’Artteràpia
175 hores. 7 crèdits
En ells es desenvolupen els processos creadors, artterapèutics de cada alumne, a partir de l’execució de produccions en diferents llenguatges artístics i de l’acompanyament curós dels artterapeutes.
MÒDUL 2 Tallers artístics
50 hores. 2 crèdits
Espais de tallers artístics vivencials en els quals els artistes fan transmissió de la seva experiència i comparteixen recursos del seu art.
MÒDUL 3 Processos personals en dispositiu grupal
125 hores. 5 crèdits
Espai que permet sostenir el procés d’integració del currículum i de les vivències personals generades en el procés de la formació. Així mateix és un lloc on viure i reflexionar sobre els fenòmens de grup.
MÒDUL 4 Teoria, metodologia i recerca
275 hores. 11 crèdits
A la Teoria es donen a conèixer conceptes teòrics fonamentals de l’Artteràpia, la Psicoanàlisi, l’Art i la Psicopatologiía.
A Metodologia de tallers els alumnes desenvolupen tallers d’Artteràpia que són executats i analitzats presencialment.
A Recerca els alumnes aprenen metodologies de recerca i troben el suport per desenvolupar el projecte de recerca inclòs en el treball final del Màster.
MÒDUL 5 Anàlisi i supervisió de les pràctiques
150 hores. 6 crèdits
En ells, seguint la metodologia de l’anàlisi de casos, s’analitzen amb rigor i de forma comprensible les pràctiques que els alumnes van desenvolupant, oferint-los instruments per a la seva adequada realització.
MÒDUL 6 Pràctiques en Artteràpia
350 hores. 14 crèdits
Pràctiques realitzades en entitats amb pacients o usuaris dels serveis sota supervisió tutorial. Les pràctiques en aquest any suposen el nucli per a la professionalització i per desenvolupar el treball final de Màster.
MÒDUL 7 Itinerari i produccions artístiques
75 hores. 3 crèdits
L’alumne realitza produccions artístiques en els seus arts d’elecció i és acompanyat per un artista en el seu desenvolupament. La seva finalitat última és aprendre a valorar el procés artístic i creador en diàleg amb el procés arteterapèutic.
MÒDUL 8 Treball Final de Màster
150 hores. 6 crèdits
El treball final de Màster culmina el currículum del Màster integrant les seves diverses parts i desenvolupant les competències profesionalitzadores i de recerca.
MÒDUL 9 Presentació i avaluació del treball final de Màster
75 hores. 3 crèdits
Espai on cada alumne ha de presentar i defensar el seu treball final de Màster.
MÒDUL 10 Seguiment tutorial
75 hores. 3 crèdits
Espai per contrastar amb el tutor de referència la seva evolució en la formació i fer un seguiment acurat de les pràctiques i dels diferents treballs que ha de desenvolupar.
DIPLOMA DE POSTGRAU
Hores presencials 235
Treballs de Postgrau 90
Pràctiques en institucions 100
Estudi personal i tutories 575
Total 1000
Crèdits 40
HORES MÀSTER INTEGRATIU
Hores presencials 555
Treballs del Màster 305
Pràctiques en institucions 275
Estudio personal i tutories 1365
Total 2500
Crèdits 100
DESCARREGAR PROGRAMA 2016-2018
[/vc_column_text][vc_column_text]Tallers artístics MÒDUL 2
Els tallers artístics són espais experienciales en què actors, escriptors, pintors, escultors fan transmissió de la seva vivència i comparteixen recursos del seu art.
Tallers de arteterapia MÒDUL 1
Els tallers de arteterapia són un eix fonamental de la formació. Cada taller és proposat per un arteterapeuta diferent. L’alumne viu els seus processos creadors i arteterapéuticos des del respecte i la cura en el procés, en un espai on les vivències es puguin parlar, escoltar i elaborar.
